• No products in the cart.

Blog

Watermeloen fruittaart

In de zomer kan je vaak extra genieten van mooi fruit. Naast wat te vieren op een gezonde(re) manier is deze watermeloen taart ook heel fijn voor bij de barbecue, als verrassend makkelijk dessert of gewoon leuk om met je kinderen te maken. En naast lekker ook een plaatje om te zien.

taart_meloenIngrediënten:
Ronde watermeloen
Amandelen geschaafd
slagroom of sojaroom (opgeklopt)
fruit om te versieren

Bereidingswijze:
Je begint met het afsnijden van de boven en onderkant van de watermeloen. Ongeveer net zoveel als dat jij het een mooie boven of onderkant van de taart vind. Daarna snijd je voorzichtig de zijkanten de schil eraf, zodat je een mooie watermeloen taart hebt.
Dep deze een beetje droog met keukenpapier. Smeer hem nu in met de slagroom/ sojaroom. Dat dient als plaksel voor de amandelsnippers. De amandelsnippers zijn extra lekker als ze geroosterd zijn en krijgen dan ook een extra mooie bruine kleur. Let wel op dat ze goed afgekoeld zijn, voor je ze opplakt. Plak ze alleen aan de zijkant. Daarna kan je de bovenkant mooi versieren met aardbeien, kiwi, frambozen, blauwe bessen of wat je maar lekker vind.

Tip: 
Snij hem alvast van te voren en versier hem daarna.

COMMENTS

  • 27 februari 2017
    reply

    Wat te doen als je op je streefgewich bent

  • 20 juli 2018
    reply

    Leonie

    Ik dacht dat je alleen fruit mocht wat eindigd op berry.. Watermeloen mag wel ? hoeveel ?

    • 20 juli 2018
      reply

      Dit recept staat niet onder koolhydraatarme recepten en ook niet in de weekmenus, het is een koolhydraat beperkte taart.

POST A COMMENT